Sidste skoledag for 9. klasse

Igen i år blev sidste skoledag fejret på behørig vis. Traditionen tro startede dagen med morgenmad, og igen i år var det 8. klasse, der skulle dække op og lave morgenmad til 9. klasse. Den opgave blev løst på smukkeste vis. Der var  ikke sparet på noget. Måske fordi 8. klasse havde i baghovedet, at næste år er det dem, der skal vartes op.

Ved morgencompletet blev det til en times hygge, hvor eleverne og klassens lærere så tilbage på et skoleår, der er gået fantastisk hurtigt. Der er blevet knoklet med skoleopgaver, akademitræninger og forberedelse til eksamen. Alle var nok enige om, at man godt kunne have haft lidt mere tid sammen.

9. klasse til morgenmad

9. klasse til morgenmad

Efter morgenmaden optrådte 9. klasse for de andre elever, hvor det kunne konstateres, at de var kraftig inspireret af sidste års 9. klasse. Det blev til danseshow, en række udnævnelser i tossede kategorier og quiz mellem lærerne, der skulle gætte, hvem af eleverne, der havde gjort hvad. Quizzen vandt holdet med Vicki Gøtke og Johnny Wetterstein i suveræn stil. De viste, at de havde meget godt styr på de tosserier 9. klasse havde lavet igennem skoleåret.

Som en overraskelse sang 5. klasse efterfølgende for 9. klasse, og efter deres flotte sang blev det til små filosofiske digte små betænksomheder 9. klasse kunne tage med på deres videre færd ud i “den store verden”.

5. klasse læste digte op for 9. klasse

5. klasse læste digte op for 9. klasse

En af dagens store begivenheder var fodboldkampen mod lærerne og akademitrænerne. 9. klasse var fra start af den holdning, at de sagtens kunne vinde, i modsætning til sidste års 9. klasse, der tabte med 3-1.

Det blev en tæt dyst, hvor man på bedst mulig måde prøvede at presse akademitrænerne og lærerne over alt på banen, men til trods for den store iver lykkedes det alligevel for lærerne og akademitrænerne at komme foran 1-0: Akademitræner Ali modtog et langt udkast fra Frederik, der til daglig træner skolens målmænd. På elegant måde løftede han bolden over Magnus, der stod på mål for 9. klasse, og sparkede sikkert bolden i kassen.

Kort før halvleg formåede 9. klasse dog at få reduceret til 1-1 på en tabt bold midt på banen. På smukkeste måde fik Gabriel opsnappet bolden og løb forbi flere af lærernes forsvarsspillere og Frederik, der stod på mål, for til sidste at banke bolden sikkert i kassen med “venstreskøjten”.

Anden halvleg af kampen var lige så intens som første halvleg. Igen pressede 9. klasse på for en afgørelse, men igen viste rutinen sig hos skolens lærere og akademitrænere: man stod rigtigt på banen, løb på de rigtige tidspunkter og pressede boldholderen, når det kunne betale sig. Det kloge spil fra lærernes side udmøntede sig sidst i halvlegen mål. Servan, fysiklærer på skolen, bankede bolden hårdt og præcist i kassen fra midten af banen.

Servan og Ali - de to målscorer

Servan og Ali – de to målscorer for lærerne / akademitrænerne

I de døende minutter måtte 9. klasse endnu en gang erkende, at der skal meget til, hvis man skal slå lærerne og akademitrænerne i fodbold. Den tabte kamp på 2-1 var et hård slag for de ellers så dygtige fodboldspillere.

De triste miner var dog væk, da det kom til karamelkast og vandkamp. Det blev en fin afslutning på dagen, hvor mange af skolens yngste elever fik samlet så mange karameller, at der burde være nok til hele det resterende år.

Der blev ikke sparet på karamellerne

Der blev ikke sparet på karamellerne

Efter karamellerne stod den helt store dyst i vandkamp. I den anledning var brandslangen blevet hevet frem, og et stort basin var blevet fyldt med vand som optankningssted for “vandkanonerne”. Der blev dog i mere en forstand en livlig aktivitet omkring basinet. Flere af skolens elever måtte en tur i “for at blive døbt”, og heller ikke skolens lærere og akademitrænere gik ramt forbi.

Der var vandkamp til den store guldmedalje

Der var vandkamp til den store guldmedalje

Alt i alt blev det til en god dag for elever, lærere og akademitrænere.  Vi ønsker 9. klasse alt det bedste fremover!

Se nedenstående film med begivenhederne for dagen.